Weer thuis.... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Weer thuis.... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Weer thuis....

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

16 November 2006 | Nederland, Tilburg

Helaas was het na twaalf weken reizen weer tijd om naar huis te gaan. We hadden het geluk dat we nog tot 17.00 uur op ons Maledivisch eiland konden verblijven, voordat we met een speedboot naar het vliegveld werden gebracht. Daar was het vervolgens 10 uur wachten, een vlucht van 1 1/2 uur naar Colombo, 4 uur wachten door vetraging, een (emotionele) vlucht naar London van ongeveer 11 uur, 3 uur wachten door een gemiste vlucht en tenslotte naar Schiphol. Hier stonden enthousiaste familieleden ons op te wachten en thuis in Tilburg werden we met lekkere hapjes welkom geheten door Birgit en Rabia. In Nederland was het ontzettend wennen aan zo'n beetje alles. Cultureshock in Nederland. Zelfs ons eigen bed voelde na zo'n lange tijd vreemd aan.

Tijdens onze reis hebben jullie ons opdrachten gegeven zodat we geld konden inzamelen voor de bouw van een huis voor gehandicapte kinderen in India. Tot op het laatst zijn we hier mee bezig geweest. Zo vinden jullie bij dit bericht de foto's van bruidsmodewinkels in Nepal en Sri Lanka, een bruidsreportage in een tijdschrift in India en een winkel waar je bruidstaarten kunt kopen in Nepal. Helaas hebben we geen bruidspaar kunnen spotten. Tijdens onze eerste weken in Sri lanka hebben we wel een bruidspaar gezien, maar helaas hadden we hier geen foto's van. We hebben bijna alle opdrachten kunnen vervullen en zo hebben we 610 Euro kunnen inzamelen! Een geweldige opbrengst! Van dit bedrag is (na overleg) 50 Euro naar het weeshuis in Nepal gegaan. Hier hebben ze onder andere kleding van gekocht. De overige 560 Euro zullen we overhandigen aan Good Shepherd.

Nu, na vier weken, zijn we wel weer een beetje gewend aan Nederland. We zijn onze enorme fotocollectie aan het bekijken en selecties aan het maken. Wie het leuk vindt, is natuurlijk uitgenodigd om eens te komen kijken!