Op safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Op safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Op safari

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

26 September 2006 | Nepal, Kathmandu

Nepal is natuurlijk niet (Zuid-)Afrika, maar je kunt er wel op safari! Hiervoor zijn we naar het Chitwan Nationaal Park gereisd, waar we in de jungle verbleven. Vlak nadat we aankwamen hebben we een olifantentocht gemaakt. We zaten met twee Engelsen in een soort rieten mand op de olifant. Het was echt geweldig om de jungle op deze manier te beleven. Helaas zagen we tijdens deze eerste tocht geen wilde dieren (met name neushoorns komen veel in het Chitwan voor). Maar ons geduld werd tijdens de tweede olifantentocht, de volgende dag, beloond: we stonden recht tegenover een neushoorn, het was echt onbeschrijfelijk!
's Middags is Marriet nog met de olifanten gaan baden. Zij ging op de rug zitten en de olifant spoot met z'n slurf water over haar heen. Super!
Tijdens onze laatste olifantentocht stopten de olifanten ineens en begonnen te blazen en te klapperen met hun oren: ze roken of hoorden een tijger en reageerden daar behoorlijk op. We gingen dwars door de jungle met de olifanten op zoek naar de tijger, maar deze verstopte zich goed. Helaas hebben we alleen zijn sporen kunnen zien.

Hierna zijn we weer terug naar Kathmandu gegaan en hier hebben we besloten om eerder terug te gaan naar Sri Lanka. We hopen daar nog een paar mooie dagen aan de kust te hebben.

• 12 Oktober 2006 - 13:59

Rabia En Nisha:

Hoi koen en mariette,
    Wat leuk om zoiets mee te maken. Alleen dat opzoek naar een tijger, dat lijkt mij wel eng. Wij wensen jullie een fijne vakantie verder. groetjes.