Regen, regen en een goed moment - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Regen, regen en een goed moment - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Regen, regen en een goed moment

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

22 September 2006 | Nepal, Pokhara

Na onze mountainbiketocht zijn we naar Pokhara gegaan. Deze stad ligt aan de voet van de Himalaya. We zouden dus prachtige uitzichten moeten hebben.....
Helaas heeft het 3 dagen alleen maar geregend en hebben we geen besneeuwde toppen gezien. Wel hebben we aan een nieuwe opdracht gewerkt. Via mail kwam de opdracht binnen om iemand of meerdere mensen een goed moment te bezorgen. We kwamen vlak bij ons guesthouse een SOS dorpje tegen. Hier worden vrouwen en meisjes opgevangen nadat ze mishandeld zijn of gedwongen in de prostitutie hebben gewerkt. We hebben besloten om deze meisjes te bezoeken en cadeautjes mee te brengen. We hebben papier, kleurpotloden, een mooi geillustreerd boek met 365 verhaaltjes voor het slapen gaan en natuurlijk iets lekkers gekocht. Nadat we enigszins verrast maar hartelijk werden ontvangen en we thee hadden gedronken hebben we de cadeautjes gegeven. Ze waren er heel blij mee! De meisjes vonden het heel erg leuk dat we er waren. We waren de eerste gasten. Ze vonden het jammer dat we de volgende dag al weg zouden gaan, want ze wilden ons graag hun fotoproject laten zien (fotoproject om hun eigen leven vast te leggen, bedoeld voor het bewust worden van de eigen identiteit).
Naast het bezoeken van het SOS dorp, hebben we besloten om de eigenaar van het Bawa guesthouse in Haputale (Sri Lanka) goede zonnebrandcreme toe te zenden. Hij heeft last van zonneallergie, maar zonnenbrandcreme is te duur. In Kathmandu hebben we Nivea zonnebrandcreme factor 50 gekocht. We zullen dit in Sri Lanka opsturen.

• 11 Oktober 2006 - 15:34

Metteke:

Wat leuk dat jullie in het SOS dorpje zijn geweest! Zal vast bijzonder zijn geweest?!

• 12 Oktober 2006 - 13:55

Rabia En Nisha:

Ik ben erg trots op jullie!!! Jullie zijn niet alleen op vakantie, maar ook helpen jullie de kinderen daar. Fijne dagen nog verder. Groetjes vanuit nl. xxx