Mountainbiken - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Mountainbiken - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Mountainbiken

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

20 September 2006 | Nepal, Kathmandu

De afgelopen 4 dagen hebben we in de Kathmanduvallei gemountainbiked en dat was geweldig! Het was heerlijk om even uit de drukte van Kathmandu te zijn. De omgeving was prachtig: we zijn door mooie dorpjes gefietst, langs rijst- en graanvelden, door bossen en bergen. Ondanks de gedetailleerde kaart moesten we steeds de weg vragen. Gelukkig waren de Nepalezen heel vriendelijk en behulpzaam. Kinderen vonden onze fietsen en fietshelmen heel interessant en renden vaak een stukje mee. In de dorpjes groette iedereen en toen we een lekke band hadden, werden we gelijk geholpen onder toeziend oog van ongeveer 15 anderen.
Een stuk van de route hebben we met de bus gedaan (met de mountainbikes op het dak): we moesten in totaal 600 meter stijgen en dat zou in de zon toch wel heel zwaar zijn (voor de mountainbikeverhuurder hebben we hierdoor gelijk afgedaan...). In ieder geval hebben we zo Nagarkot bereikt en hier zouden we een geweldig uitzicht moeten hebben op de Himalaya. Met name de zonsopgang zou heel mooi zijn, dus hadden we onze wekker om 6 uur gezet. 's Ochtends was er echter alleen maar dichte mist te zien... We zijn nog naar een uitkijktoren gefietst en het uitzicht over de vallei was heel mooi, hoewel de bergen in wolken waren gehuld.
Marriët is op de toren geklommen om onze gebedsvlaggetjes op te hangen (zie opdracht Geke). Deze uitkijktoren is waarschijnlijk het hoogste punt dat we zullen bereiken deze reis (2160 meter). Op de gebedsvlaggetjes staan gebeden geprint en het is de bedoeling dat je ze op een plek hangt waar de wind de gebeden kan meenemen. Op een gegeven moment verdwijnt de tekst op de vlaggetjes en zijn de gebeden door de wind verspreid.

Nu denken sommigen van jullie misschien: hoogste punt en Tibet dan? We hebben besloten om niet meer naar Tibet te gaan, wat we allebei heel erg jammer vinden. Het bleek lastig te zijn om een ticket naar Lhasa te krijgen en daarnaast moet je de reis ivm de permits minstens een week van te voren boeken. Omdat we allebei na elkaar ziek werden en er geen tickets te verkrijgen waren, bleef als enige mogelijkheid een 8 daagse reis over land over. Dit was zo'n "slap aftreksel" van wat we eigenlijk wilden (en ook heel prijzig), dat we hebben besloten om dit niet te doen. We blijven nu wat langer in Nepal en met hier een soort Kerstmis voor de boeg kan het nog heel gezellig worden!

• 20 September 2006 - 13:25

Ingrid:

Nou, was ik net bezig een e-mail naar jullie te schrijven! Wat een toeval!
    De mountainbiketocht klinkt prachtig, geen andere fietsen tegengekomen voor de opdracht?? Jammer om te horen dat jullie niet meer naar Tibet gaan zeg! Maar veel plezier dan nog in Nepal en dikke knuffels vanuit Nederland!

• 20 September 2006 - 13:33

Geke:

Wat een verhalen weer! Jammer dat jullie ziek zijn geworden, maar zo te lezen hebben jullie gelukkig nog van alles gezien en gedaan. Dat mountainbiken klinkt goed. Enne, het geld komt eraan, goed gedaan :).

Jammer inderdaad van Tibet, maar de optie die overblijft klinkt inderdaad minder aantrekkelijk. Veel plezier dan nog in Nepal en ik kijk uit naar jullie volgende verhalen.

Liefs uit zonnig Nederland,
    Geke

• 21 September 2006 - 07:13

Janny:

Ha Sportievelingen,

wat leuk zeg, dat jullie daar lekker zijn gaan fietsen. Lijkt me een aparte ervaring. Ik kan me voorstellen dat het ook echt een ontsnapping is aan de drukte.

Verder begrijp ik dat jullie beide weer gezond zijn. Klopt dat? Ik hoop het maar.

Verder heel veel plezier met Kerst in Nepal (ben benieuwd naar het volgende verhaal!)

Liefs Janny

• 21 September 2006 - 16:39

Metteke:

Jammer dat jullie niet naar Tibet gaan, maar ik geloof dat er in Nepal ook nog genoeg moois te zien en leuks te beleven valt, of niet?! Geniet ervan!

• 25 September 2006 - 13:57

Nanda:

hoihoi,
    leuk dat jullie lekker gemountainbiked hebben. Jammer van Tibet, maar dat doen jullie vast ooit nog wel over in een vakantie. Geniet lekker van jullie tijd in Nepal, door al die maagpijn hebben jullie daar toch ook nog wat in te halen. Hier gaat alles zijn gangetje, liefs nanda

• 27 September 2006 - 14:04

Rabia En Nisha:

Hallo koen en mariette,

Wat leuk om in zo'n prachtige land te fietsen. Mooie uitzicht. Wat leuk kerstmis in Nepal. Ben erg benieuwd hoe dat is. Veel plezier en tot horens. Groetjes uit Nederland

• 01 Oktober 2006 - 16:20

Birgit:

Lieve Koen & Marriet,

Zoals zo vaak met cliches, is ook "de tijd vliegt" weer eens waar.

Paul & ik beginnen ons er zo zoetjes aan al weer op voor te bereiden dat we dit fijne huis straks weer gedaag gaan zeggen. Gelukkig staat er ook iets heel leuks tegenover: jullie weer verwelkomen!

Daar kijk ik erg naar uit & wil ik eigenlijk ook wel een voorproefje op. Vandaar deze OPDRACHT voor 10 euro:

"Plaats op deze site voordat jullie terugkomen nog een paar mooie foto's van jullie tweeen, zodat ik me alvast kan verheugen op jullie terugkomst!"

Liefs, Birgit