Naast reizen ook iets anders…. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Naast reizen ook iets anders…. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Naast reizen ook iets anders….

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

23 Juli 2006 | Nederland, Tilburg

Naast het verkennen van nieuwe landen en culturen willen we ook graag iets betekenen voor de mensen uit de landen waar we naar toe reizen. We hebben daarom een sponsorplan bedacht waar jullie hopelijk aan willen meewerken. Het werkt als volgt:

1. Verzin een leuke opdracht die wij moeten uitvoeren in een van de landen waar wij naar toe gaan.
Dit kan bijvoorbeeld een foto-opdracht zijn: ga op de foto met een olifant. Of een doe-opdracht: stuur een ansichtkaart met ... erop. Jullie kunnen vast hele leuke (hopelijk uitvoerbare) opdrachten verzinnen.
Deze opdrachten kun je in een berichtje op deze website plaatsen.

2. Met het geven van deze opdrachten sponsor je een goed doel. Jij moet namelijk bepalen hoeveel geld je aan deze opdracht koppelt. Dit kun je bij het berichtje vermelden. Wanneer wij de opdracht hebben uitgevoerd en het resultaat hiervan op onze website staat, stort jij het geld op onze rekening (9609782, K.A.J Kwaaitaal en/of M.E. Spruit, Tilburg, ovv Good Shepherd).

Het doel dat we hebben gekozen is een project voor verstandelijk gehandicapte kinderen in India van Stichting Good Shepherd. In India worden deze kinderen vaak weggestopt en ze worden niet gestimuleerd om zich te ontwikkelen. Stichting Good Shepherd zorgt mede voor het verwezenlijken van een tehuis voor deze kinderen.
Stichting Good Shepherd is gevestigd in Den Bosch en is opgericht door Brabantse ondernemers. Je kunt een kijkje nemen op hun website: www.goodshepherd.nl/html/projectenindia.html
Waarschijnlijk worden de donaties voor dit project verdubbeld door het ICCO. Zo brengt een opdracht voor 5 Euro al 10 Euro voor het project op!

We doneren zelf 50 Euro als de eerste opdracht is binnengekomen!

• 23 Juli 2006 - 15:06

Johan&Irma En Mike:

Leuk idee.

Opdracht 1 (voor 10 Euro)
    Maak een foto van een in het wild levende aap. Wel duidelijk te zien.

Opdracht 2 (voor 20 Euro)
    Bak of maak een taart met de plaatselijke ingredienten en deel die uit aan de plaatselijke bevolking.

Heel veel succes en veel plezier.

Heel veel groeten uit Waalwijk Johan, Irma en Mike.

• 24 Juli 2006 - 07:31

Jannie:

Geweldig, wat een goed plan. Ik heb een opdracht voor jullie. Voor 50 euro! Bezoek tijdens je reis een kindertehuis, probeer daar een dagdeel als vrijwilliger te helpen. Graag een foto van jullie met de kinderen. Heel veel succes.
    Ik wens jullie ontzettend veel plezier, geluk en vrede toe tijdens jullie reis.

Jannie.

• 24 Juli 2006 - 19:44

Twan:

Deze opdracht was al aangekondigd, maar nu even hier ter bevestiging :o) Babysitten op een baby-olifantje. 25 Euro als je er samen mee op de foto staat en 50 Euro als je de kleine mag voeden, wassen of euhm.. verschonen :o) Wel een foto maken he?

• 26 Juli 2006 - 09:06

He K&M!

Hoe was de vlucht?? Enneh...hebben jullie een camara waarmee je filmpjes/geluidsfragmenten kunt maken? Zo ja, dan is hier een opdracht (voor 15 euries):
    Leer de eerste de beste Sri Lankaan (Sri Lankees?) een Nederlands kinderliedje (denk hierbij aan de oldtimers en alom bekende nummers als Kleinkleinkleutertje of Berendbotje). Eén zinnetje is al oke hoor :)

Succes en een zomerzoen uit Tropisch Nederland! Karijn

• 26 Juli 2006 - 09:11

Karijn:

Nog een mini-opdrachtje (5 euro)...maak een mooie foto van jullie twee die volop genieten van hun prachtige reis! X K

• 01 Augustus 2006 - 12:01

Janny:

hee marriet en koen,

een opdrachtje ook van mij: probeer een riksja fietser zo ver te krijgen dat hij zich een stukje laat fietsen door 1 van jullie. Dus 1 van jullie op de fiets en de riksja rijder lekker in het bakkie. Als dit onmogelijk lijkt, dan is het ook ok als jullie elkaar voortfietsen.20 euro als het lukt met riksja rijder,anders 15 euro.

Succes (en wees voorzichtig)

Liefs Janny

• 10 Augustus 2006 - 13:08

Geke:

Wat goed zeg, dat jullie dit doen. Ik zal heel hard nadenken over een leuke opdracht. Ik wens jullie in ieder geval alvast veel succes, maarre... niet te hard werken he :).

Groetjes, Geke

• 13 Augustus 2006 - 21:36

Yvonne:

Hej!
    Jullie Haputale-bericht bracht mij het idee voor een opdracht:
    Zoek op je reis nog een mooie edelsteen voor mij, een rode of bruine, indien mogelijk ook in een ring, en ik betaal je de edelsteen terug en 50 euro voor Good Shepard!

Liefs!
    Yvonne

• 18 Augustus 2006 - 12:26

Jannie:

Een nieuwe opdracht voor jullie!
    Ik heb in mijn kennissenkring over jullie reis verteld. Iedereen vind jullie sponsorplan geweldig. Toch zijn er veel mensen die hun bezorgheid uitspreken. Jullie zijn in een onzekere omgeving waar momenteel veel dreigingen zijn. Opdracht: kom heel terug. Als tegenprestatie ga ik in mijn omgeving geld inzamelen voor good shepard. Misschien een goed idee voor de loterij die elk jaar op het Cambreur wordt gehouden????
    liefs,
    Jannie

• 20 Augustus 2006 - 12:52

Metteke:

Wat een prachtige opdracht: KOM HEEL TERUG. Ik ben zo vrij om bij deze opdracht aan te haken en er 25 euro op te zetten!

Metteke

P.S. Vat het niet persoonlijk op dat ik 'slechts' 25 euro over heb voor jullie welzijn, mocht nog een andere opdracht bedenken, dan wil ik daar ook nog graag een bedrag aan verbinden! ;-)

• 21 Augustus 2006 - 10:24

Karijn:

Goed idee Jannie! Ik ga ook eens collecteren in vrienden/familie/werkkring,to be continued dus... Tjus!

• 21 Augustus 2006 - 10:25

Karijn:

PS Jullie komen toch nog wel aan reizen toe he...:)

• 05 September 2006 - 11:28

Bas En Ingrid:

Hee Marriet en Koen,

Hier eindelijk onze opdrachten!!

1. Versier een fiets (of een ander lokaal vervoermiddel) volgens www.hetblijefietsenplan.nl.
    Ik heb mijn fiets namelijk ook onlangs met allemaal bloemen enzo versierd, dus leek me wel een leuk idee om dit initiatief over te laten waaien naar het buitenland :-) ! Vergeet er niet een briefje aan te hangen voor de eigenaar van het versierde vervoermiddel! Als het er heeeel mooi uitziet ;-) doneren wij € 20!

2. Als je een weeshuis bezoekt (waren jullie nog van plan toch?), laat de kinderen dan een tekening van jullie twee maken. Stuur er eentje naar Koestraat 118, en dan doneren wij € 15!

Veel succes ermee!

Liefs, Bas en Ingrid

• 24 September 2006 - 10:37

Metteke:

Hai Marriet en Koen,

GROOT NIEUWS!!! Volgend jaar stappen Hans en ik in het huwelijksbootje! Ik wilde dit nieuws eigenlijk bewaren tot jullie weer in Nederland waren, maar het bracht me op een leuke opdracht...

Maak voor 25 euro een foto van een bruidspaar. Mocht dit niet lukken, probeer dan foto's te maken van een bruidsmodezaak (voor zover ze die daar hebben) of iets wat met een trouwerij te maken heeft.

Succes!

Metteke & Hans