Haputale - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Haputale - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Haputale

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

11 Augustus 2006 | Sri Lanka, Haputale

Na ongeveer 10 dagen een zeer trage internetverbinding te hebben gehad, kunnen we nu weer ons reisverslag updaten!
Na Kandy zijn we met de trein naar Haputale gereisd. Dit dorpje ligt in de heuvels (ongeveer op 1500 meter) en het is daar dus een stuk kouder dan in Kandy. De treinreis was heel erg mooi, dwars door theeplantages en door de heuvels met prachtig uitzicht op de dalen.
In haputale verbleven we bij de Muzzamil familie (het Bawaguesthouse) en dit was echt geweldig. Ze hebben ons echt thuis laten voelen en we werden overladen met lekkere thee en veel eten. In de omgeving hebben we gewandeld. Zo zijn we naar een monastery gegaan. De wandeling was erg mooi, door de theeplantages en langs huisjes. De kinderen zijn heel erg nieuwsgierig en komen naar " de witte mensen" kijken. Soms willen ze je graag even aanraken. De wat meer brutale kinderen vragen om een schoolpen. Buitenlandse pennen schijnen hier een gadget te zijn. Maar goed, de monastery was erg mooi, ze hadden overal stenen met spreuken erop neergelegd. Als we de volgende keer de foto's erbij zetten, zullen we er een aantal wijze spreuken bijplaatsen.
Ook zijn we naar de Lipton theefabriek gegaan. Hier hebben we een rondleiding gekregen. Het was interessant om het proces van verse theebladeren tot thee van verschillende kwaliteiten en de bijbehorende machines te zien. De mensen werken hier wel onder moeilijke omstandigheden. Het is ontzettend stoffig en als we degene die ons een rondleiding gaf moeten geloven, dan verdienen ze hier slechts 16 dollar per maand!
Wat ons met name zal bijblijven van Haputale is de familie waar we verbleven. Zij hebben echt zo goed voor ons gezorgd en....Meneer Muzzamil verkoopt edelstenen. Marriet is nu met haar ring de gelukkigste vrouw op aarde!!

We hopen binnenkort de laatste verhalen over Sri Lanka te plaatsen. In Kandy hebben we onze tickets naar India gekocht, we vertrekken 15 augustus naar Delhi.

• 11 Augustus 2006 - 18:52

Janny:

hee mar en koen,

wat leuk dat jullie bij een familie zijn verbleven, klinkt erg goed! En die edelsteen klinkt ook als iets wat ik straks graag wil bewonderen. Vanuit hier ook een goed nieuwtje: mijn bachelor thesis is af, tot mijn eigen verrassing nu al. Dus nu heb ik nog ff vakantie tot de college's weer beginnen!

Maar vanuit het regenachtige nederland denk ik regelmatig aan jullie! En ik begin je nu ook wel echt te missen hoor!

Tot een volgende keer!

Liefs Janny

• 12 Augustus 2006 - 09:07

Johan,Irma En Mike:

Leuk al die belevenissen. Zo te lezen hebben jullie het heel goed naar jullie zin daar. Ook ik (irma) wil die ring straks wel bewonderen. Met Boomer gaat het ook heel goed. Hij wordt erg verwend door Mike. Misschien is hij wat zwaarder als jullie terug zijn. Heel veel groeten uit Wolluk.

• 12 Augustus 2006 - 10:03

Monique:

Ha Koen en Mariet,
    gelukkig hebben jullie nog geen last van de tijgers gehad! tot de volgende keer, groetjes monique

• 12 Augustus 2006 - 10:08

Kitty:

Ik heb een opdracht voor jullie voor in India, doe de was in de Ganges zoals de mensen daar dat doen of vraag of je hun was mag doen, 50 euro als dit op foto vastlegt! Hier gaat verder alles goed, fijn dat weer contact hebben. liefs kitty

• 13 Augustus 2006 - 17:18

Rabia En Nisha:

Hey Mariette en Koen.
    Wat leuk man. Gaaf zo'n ring. Wouw. Lieve mensen zijn dat waar jullie zijn gebleven zeg. Wij hadden een hele fijne vak gehad. Maar hier in nl erg slecht weer. Tot de volgende keer. Veel plezier. xxx