Laatste week in India.... - Reisverslag uit Bodhgaya, India van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Laatste week in India.... - Reisverslag uit Bodhgaya, India van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Laatste week in India....

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

04 September 2006 | India, Bodhgaya

We wilden nog een paar dagen in Bodhgaya doorbrengen (hier heeft de Boeddha verlichting bereikt), maar het liep een beetje anders....
Marriet werd al in de trein naar Bodhgaya ziek (ze heeft 3 gastenhanddoekjes van Indian Railways volgekotst en denkt regelmatig aan de volgende reizigers die deze gevonden moeten hebben) en dit heeft een kleine week geduurd. Gelukkig zaten we naast een klein ziekenhuis voor de armen en daar zijn we naartoe gegaan. Marriet kreeg homeopathische pillen, waarvan ze er 3 keer daags 8 van moest innemen. Omdat de situatie niet geheel verbeterde (we zullen de details besparen) zijn er nog wat testjes gedaan om te kijken of er parasieten waren, maar dit was gelukkig niet het geval. Koen is tussendoor ook nog een dagje ziek geweest, maar uiteindelijk zijn we ook nog aan wat sightseeing toegekomen. Bodhgaya is een pelgrimsplek voor boeddhisten. Er zijn een heleboel tempels vanuit de verschillende boeddhistische landen. Ook hebben we de stupa en de boditree waaronder de Boeddha verlicht is geworden, bezocht. We vonden het een bijzondere plek om te bezoeken.

Na een week in Bodhgaya te zijn verbleven, zijn we in 20 uur met jeep en minibusje naar Kathmandu (Nepal) gereisd, waarover later meer...

OPDRACHTEN
Uiteraard hebben we ook nog wat opdrachten uitgevoerd in India. Allereerst hebben we allebei een kledingstuk in de Ganges gewassen. We hebben niet al onze was gedaan aangezien de ganges heel vies is! Nadat we onder belangstelling van wat Indiers (die dit heel normaal vonden) de was hadden gedaan, hebben we de kledingstukken 3 keer in de douche gewassen, zoveel modder zat erin!

Ook hebben we een rikshawdriver kunnen overhalen om een stukje te mogen fietsen. Het was heel erg leuk, maar zwaarder en moeilijker dan we dachten. Koen belandde bijna in de berm en Marriet wist niet hoe ze op de fiets moest klimmen. Uiteindelijk hebben we allebei met de rikshaw en rikshawdriver rondgefietst en heeft Marriet de mannen naar de eindbestemming gebracht.

• 12 September 2006 - 13:39

Monique:

Bedankt voor jullie verjaardagskaart, erg attent! Het bevalt hartstikke goed in mijn nieuwe stekkie, tot snel, liefs monique

• 12 September 2006 - 15:53

Janny:

Ha wat een mooi verhaal zeg, van de riksja opdracht! Goed gedaan, applaus (*ik applaudiseer achter mijn pc'tje voor Koen en vooral voor Marriet; klap, klap,klap,klap,klap,klap*)!!! Het geld is onderweg!

Maar wat jammer en vervelend dat jullie beide zo ziek zijn geworden; muhuu.
    Hopelijk voelen jullie je snel weer een stuk beter.

Heel veel beterschap,

Liefs Janny

• 12 September 2006 - 16:58

Rabia En Nisha:

Hallo mariette en koen,
    dat is wat minder ziek worden. Kijk jullie wel een beetje uit daaro! veel plezier verder.

• 13 September 2006 - 06:26

Johan,irma En Mike:

Hopelijk gaat het weer een beetje met jullie. Kijken jullie wel goed uit daar. De verhalen zijn weer heel leuk. groetjes en nog veel plezier,

• 13 September 2006 - 09:34

Metteke:

Jammer dat Marriet zo ziek is geweest! Hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie nog genieten van de laatste week in India!