Opdrachten - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu Opdrachten - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

Opdrachten

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

14 Augustus 2006 | Sri Lanka, Unawatuna

Afgelopen week hebben we weer een aantal opdrachten kunnen vervullen voor stichting Good Shepherd. We zullen hier een kort verslag neerzetten van alle opdrachten die we in Sri Lanka hebben vervuld.

Foto van een in het wild levende aap

Al gelijk toen we in Kandy aankwamen vielen we met onze neus in de boter. Op de deur van onze hotelkamer stond namelijk dat we de balkondeur gesloten moesten houden in verband met apen. 's Ochtend vroeg werden we wakker van het gebonk van de apen op het dak. Hier hebben we dus onze eerste foto kunnen nemen. Toen we echter naar het volgende guesthouse gingen, ook in Kandy, zat er een aapje op de ballustrade en konden we apen op de elektriciteitspalen zien spelen. Dit waren natuurlijk de perfecte foto's voor de opdracht! Het grappige is dat we hierna eigenlijk nauwelijk aapjes meer hebben gezien. Pas weer tijdens de bustocht naar Mirissa hebben we er een gezien.

Foto van ons met een babyolifant en het voeden of wassen van een babyolifant

Vlakbij Kandy is een elephantorphanage. Hier zijn we een dagje naar toe gegaan en dit was natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om onze opdracht te vervullen. Op de foto gaan met een babyolifant was niet zo moeilijk, hoewel je nog altijd moet uitkijken want ook babyolifantjes kunnen onverwachte bewegingen maken... Het wassen bleek echter niet mogelijk te zijn. Je kon wel een volwassen olifant schrobben, maar de babyolifantjes bleven bij de volwassenen en speelde zelf in het water. Het voeden bleek echter wel mogelijk. De olifantjes krijgen drie keer per dag de fles en daar kun je naar kijken. Hoewel er een groot bord staat dat alleen de verzorgers de olifantjes voeden, konden we na een kleine vergoeding ook een olifantje de fles geven.

Taart

In Unawatuna hebben we aan de eigenaar van ons guesthouse gevraagd of we gebruik van de keueken mochten maken om een taart te maken. Nadat we hadden uitgelegd waarom we dat wilden (best moeilijk in Engels...), kregen we alle ruimte. We hadden natuurlijk in de voorafgaande weken al uitgebreid onderzoek gedaan naar de taarten in Sri Lanka en we zijn tot de conclusie gekomen dat er niet echt typische Sri Lankaanse taarten zijn. Ze hebben hier met name cake, de meeste zijn van origine Engels. Ook zijn we de supermarkt ingedoken en slagroom en cakemeel zijn niet verkrijgbaar. Uiteindelijk hebben we daarom besloten om met Sri Lankaanse ingredienten een typische Nederlandse appeltaart te maken. Hiervoor hadden we de meest basale ingredienten nodig(bloem, bakpoeder, eieren, suiker en boter en natuurlijk appels, rozijnen en kaneel). Een weegschaal hadden ze niet en ook de oven had geen temperatuuraanduiding, dus we hebben alles op de gok gedaan. Het resultaat mocht er echter zijn!! We hebben met de mensen van ons guesthouse gesmuld van de taart en daarna zijn we de straat op gegaan om ook nog wat uit te delen. Ook andere gasten van ons guesthouse hebben van de taart genoten. Een iemand bleek zelfs jarig te zijn en daardoor hebben we nog een leuk feestje gehad. Al met al was het superleuk!

Vader Jacob

Naar aanleiding van de taartopdracht hadden we wat contacten gelegd met een aantal jongens van een internetcafe (www.surfcity1.net). Zij dachten in eerste instantie dat ons sponsorplan een grapje was (I have heard a strange story about applepie...). Maar nadat we het verhaal nog eens hadden uitgelegd, wilden zij maar wat graag een Nederlands liedje leren. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het zeer bekende Vader Jacob en na een tijdje studeren hebben we een filmpje gemaakt (onder luid gelach van alle toeschouwers). Helaas kunnen we het filmpje niet op de site laten zien, maar wel een foto van de zangers: Ajith, Niluk en Indika. Misschien komt er binnenkort mogelijkheid om ook filmpjes te plaatsen! We hebben het filmpje overigens ook op hun computer gezet en ze hebben het al een aantal keer lachend bekeken. We vinden zelf dat ze het heeeel goed hebben gedaan, je kunt het goed verstaan, ze swingen een beetje en hebben het zelfs twee keer gezongen.

In India zullen we verder gaan met onze opdrachten! We willen jullie in ieder geval allemaal alvast heel erg bedanken voor jullie creativiteit.

• 19 Augustus 2006 - 10:19

Metteke:

Leuk al die verhalen over vervulde opdrachten enzo! Ik heb nog steeds geen creatieve ingeving gehad voor een leuke opdracht voor jullie, maar wanneer ik iets leuks bedacht heb (of 'als'), dan zal ik het meteen plaatsen!

• 21 Augustus 2006 - 10:17

Karijn:

Nou wat geweldig dat het jullie allemaal gelukt is. Mooie ervaringen allemaal en erg leuk om dat te lezen en te zien. Geld wordt gestort! Dikke zoen uit nat, naargeestig Nederland:)

• 21 Augustus 2006 - 18:06

Rabia En Nisha:

Wouw het zag er heel lekker uit dat appeltaart. En deze mensen lijkt wel op mij he? Jullie veel plezier daaro en tot horens.