India - Reisverslag uit Agra, India van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Agra, India van Koen en Marriet - WaarBenJij.nu

India

Door: Marriet & Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Marriet

16 Augustus 2006 | India, Agra

We zijn een tijdje afwezig geweest op onze site, maar vanaf nu hopen we weer wat vaker een bericht te kunnen plaatsen.

Na nog een middagje in een ziekenhuis in Sri Lanka te hebben doorgebracht (Koen was met zijn hand in een fan terechtgekomen bij het verwisselen van het mosquito-net...hij heeft 2 weken een brace gedragen, er was gelukkig niets gebroken) kon de reis naar India beginnen. We moesten overstappen in Madras en daar waren de veiligheidsmaatregelen enorm (we wisten toen nog niet wat er in Engeland was gebeurd). Op het laatste moment hebben we onze tandpasta, gel, mp3-spelers uit de handbagage gehaald om te voorkomen dat we dit moesten inleveren. Bij de controle bleek dat we ook al ons water moesten achterlaten. Verder werd alles en iedereen gefouilleerd en grondig gecheckt. Het probleem was alleen dat we maar 1 1/2 uur overstaptijd hadden en de rijen voor alle controles waren enorm. Maar goed, met wat voordringen (zoals alle Indiers doen) hebben we ons vliegtuig toch gehaald en we zijn goed in Agra aangekomen. India is echt overweldigend. Heel veel mensen, verkeer, koeien en troep. Op straat zie je fietsers, riksja's, tuk-tuks, handkarren, olifanten, paard en wagen, kameel en wagen, auto's, bussen, brommers, koeien, honden (zowel levend als dood) en een heleboel Indiers (van hen laten we nog even een beschrijving achterwege). Marriet is gelijk ziek geworden van het Indiaas vliegtuigeten. Kortom, het was even wennen! In Agra hebben we de Taj Mahal en het Red Fort bezocht. Dit was echt prachtig.

Na deze eerste kennismaking zijn we doorgereisd naar de paleizen van Rajasthan.

  • 27 Augustus 2006 - 15:03

    Kitty:

    Ik hoop dat alles verder goed gaat en dat jullie ondanks wat tegenslag genieten van al het moois!!
    Fijn om weer iets van jullie te horen, dikke kus kitty

  • 27 Augustus 2006 - 17:13

    Geke:

    Wat een pech zeg, maar zo te lezen genieten jullie er toch erg van (en ik weer erg van jullie verhalen). Veel plezier nog!
    Liefs Geke

  • 28 Augustus 2006 - 13:53

    Metteke:

    Tja, wat paniek in Engeland niet allemaal voor stress op kan leveren tijdens het overstappen in India! :-S
    Veel plezier! X Metteke

  • 28 Augustus 2006 - 13:54

    Metteke:

    P.S. Hoe snel wij gewend zijn geraakt aan 'terroristische dreigingen' enzo: ik moest even nadenken waar je het over had met 'we wisten toen nog niet wat er in Engeland gebeurd was'...... ;-)

  • 30 Augustus 2006 - 19:27

    Geke:

    He he, heb eindelijk een opdracht voor jullie verzonnen. ik neem tenminste aan dat jullie daar nog steeds aan doen. Als jullie in Tibet/Nepal zijn, dan kunnen jullie 25 euro verdienen door een foto te maken van jullie zelf bij gebedsvlaggetjes met een berg (of meer) op de achtergrond. Als jullie er zelf een kunnen ophangen dan wordt het 50 euro. Als dat heiligschennis is of jullie willen het niet, dan ga ik ook voor dat bedrag. Veel succes!

    Liefs, geke

  • 03 September 2006 - 14:33

    Birgit:

    Hai reizigers, wat fijn dat jullie alle onrust zoveel mogelijk omzeilen, hopelijk zijn jullie de afgelopen week weinig politiek & natuurlijk gerommel tegengekomen?

    Ik zit weer helemaal in de lesgeef-sfeer (ging ook deze week goed, organisatorisch wel druk maar ik heb een erg positief gevoel bij de meeste klassen). In mijn brugklas ben ik bezig met dierenspreekwoorden, vandaar dat dit eruit rolde tijdens het nadenken over een opdracht:

    "Verzamel zoveel mogelijk mooie Indiase/Nepalese spreekwoorden of gezegdes waarin een dier voorkomt."

    Elk spreekwoord is 2,50 euro waard, dus verzamel maar eens een mooi rijtje! Bij tien mag je stoppen, dan ga ik weer nadenken over een volgende opdracht voor jullie.

    En natuurlijk ga ik ze ook voorleggen aan de kids in mijn klas...

    Liefs, Birgit

  • 04 September 2006 - 13:56

    Rabia En Nisha:

    Sorry voor onze late reactie. Mijn computer doet het niet zo goed vandaar. Ooh doen jullie wel een beetje voorzichtig? Daar kom ik eigelijk vandaan. tot horens. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen en Marriet

Op deze website willen we al onze belevenissen van onze reis gaan bijhouden. Leuk als je regelmatig een kijkje komt nemen en een berichtje achterlaat!

Actief sinds 17 Juni 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 12162

Voorgaande reizen:

25 Juli 2006 - 17 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: